close

 


配合 康軒版 第六冊 第四課   文法


no matter what 文法歌曲教學


 


1no matter wh- 的句型


2if假設語氣


 



No matter what they tell us


無論別人告訴我們什麼


No matter what they do


無論別人做了什麼


No matter what they teach us


無論別人教了我們什麼


What we believe is true


我們相信的都是真的


 


No matter how they call us


無論別人怎麼稱呼我們


No matter how they attack


無論別人怎麼攻擊


No matter where they take us


無論別人將我們帶到何處


We'll find our own way back


我們一定能找到回家的路


 


I can't deny what I believe


我不能否認我所相信的


I can't be what I'm not


我無法不做我自己


I'll know our love forever


我將永遠明白我倆的愛


I know no matter wha


無論如何


 


If only tears were laughter


如果眼淚換成歡笑


If only night was day


如果黑夜換成白晝


If only prayers were answered


如果禱告有所回應


Then we would hear god say


那麼,我們可以聽到上帝說…


 


No matter what they tell you


無論別人對你說了什麼


No matter what they do


無論別人對你做了什麼


No matter what they teach you


無論別人教了你什麼


What you believe is true


你所相信的都是真的


 


And I will keep you safe and strong


我會保護你的安全,使你堅強


And sheltered from the storm


不讓你受風吹雨打


No matter where it's barren


不論土地如何貧瘠


A dream is being born


一個夢想已經誕生


 


No matter who they follow


無論他們跟著誰


No matter where they lead


無論他們走向何處


No matter how they judge us


無論他們怎樣評判我們


I'll be everyone you need


我會是你的支柱


 


No matter if the sun don't shine


無論太陽是否照耀


Or if the skies are blue


或天空是否蔚藍


No matter what the ending


無論結局是什麼


My life began with you


我的人生與你一起展開


 


I can't deny what I believe


我不能否認我所相信的


I can't be what I'm not


我無法不做我自己


I know this love's forever


我明白這份愛是永遠


That's all that matters now, no matter what


無論如何,那才是現在最重要


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Macy&Albert 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()